Hvem er jeg?

Bildet mitt
Jeg er en kristen jente. En datter, søster, venn. En hobbyfotograf. Musikalsk, kunstnerisk og fantasifull person. En lesehest, bokorm... Jeg er optimistisk, tillitsfull og naiv. Har problemer med å si ordet nei. and... I am craxy 'bout Jesus=D

onsdag 27. mai 2009

BESATT 2.

Våknet opp tirsdag formiddag, etter å hatt en hel dag uten Edward og Bella,og du skulle nå trodd at jeg hadde fått Twilight ut av systemet.

Tok meg en tur på torvet, måtte komme meg litt ut. Det var så godt å se vanlige mennesker igjen. mennesker som ikke var super raske og sterke, og tørstet etter blod.
Endelig levde jeg i den virkelige verden igjen.
Ikke at det varte så veldig lenge, så fort jeg kom hjem, satt jeg på filmen igjen og så den en gang. Hadde en litene pause, satt på Debussy, satt på filmen en gang til, "spolte" fram og tilbake mellom favorittscenene.
Tok meg en tur ut, trengte litt "frisk" luft, kommer inn igjen, setter på filmen en gang til.
Du skulle nå tro at jeg begynte å bli lei Twilight sagaen.
Men siden jeg ikke er den mest normale personen her, så satt jeg meg ned og begynte å lese den første boka igjen, men ikke uten at jeg "måtte" se filmen en... gang... til.

Lovet meg selv at jeg bare skulle lese et kapittel eller to. Det var midnatt, og jeg hadde ikke fått tatt igjen all søvnen enda. Men igjen klarer jeg ikke å legge fra meg boka, før klokka ble 13.00.
Selv om jeg akkurat har lest boka, finner jeg meg selv tilbake der jeg begynte for ca. en uke siden.

Tvang meg selv til å ta en pause for å i alle fall få i meg et eple, og satt meg så ned foran pc'n og lyst til å blogge om akkurat hvor besatt jeg kan bli og hvor gal jeg til tider kan bli.

Denne gangen tok det meg bare en dag, eller det vil si et døgn, å lese ut den første boka.
Men, jeg må passe på å ikke falle for i den samme fellen igjen. Men, jeg kan jo faktisk ikke noe for at Stephanie Meyer er en så utrolig talentfull forfatter, og hun kommer nok til å bli favoritt forfatter en lang stund.

Jeg ble faktisk enda mer besatt av Twilight sagaen, enn jeg ble av Buffy og Angel. Og for de av dere som virkelig kjenner meg så sier det en del.

Gleder meg utrolig til november, da kommer den neste filmen ut, Twilight 2: New Moon Rising. Og den tredje kommer ut allerede til neste sommer.

Jeg har aldri lest noe som har vært så bra som disse verkene, vanligvis så legger du jo fra deg en bok når du kjenner at du begynner å bli sliten, og ser dobbelt. Men med disse bøkene klarte jeg ikke det. Har ikke vært så totalt fortapt i en bok siden jeg leste den første Nancy Drew boka i første klasse. Var da sju år og holdt meg oppe hele natta fordi jeg ikke klarte å legge den fra meg.

Men, jeg begynner å føle meg litt rar i hodet av all lesinga om vampyrer, varulver og udødelig kjærlighet. Men også glad for at hun har gitt ut en ny bok"The Host", som jeg er utrolig sikker på at kommer til å likeveldig godt, om ikke like mye.
Ser ut som om jeg må kjøpe inn noen flere bøker, som ikke bare er fiction og udødelig kjærlighet. Kanskje litt Hemingway, Jane Austen og noen flere klassikere.

Det er litt synd på de jeg bor med, prøver stadig å få meg med på ting, men jeg forblir fortapt i bøkenes verden. Rart at det ikke skjedde før jeg flytta. Da jeg faktisk ikke hadde noe annet å gjøre enn dette. Jeg skylder på idiotboksen.


Men nå er jeg så stiv i nakken at jeg må avslutte.

3 kommentarer:

  1. Så det er det du har holdt på med. Har sett litt lite til deg ja...men har i grunnen bare tenkt at du har vært ute et eller annet sted :)

    SvarSlett
  2. Silje, burde jeg lese Twilight serien? Jeg blir like lett manisk opptatt av slike type serier som tydeligvis du blir. Er den virkelig super duper bra????

    SvarSlett